24 marca rusza ogólnoeuropejska kampania „Tydzień z Internetem”. Celem tegorocznej akcji jest pokazanie, w jaki sposób nowe technologie mogą pomóc w znalezieniu pracy lub zaplanowaniu przyszłości zawodowej. Przekona się o tym każdy, kto weźmie udział w spotkaniu zorganizowanym przez biblioteki, szkoły, domy kultury czy pracownie komputerowe uczestniczące w tej inicjatywie.
„Tydzień z Internetem” to ogólnoeuropejska akcja koordynowana przez organizację pozarządową Telecentre Europe, wspierana przez Neelie Kroes, Wiceprzewodniczącą Komisji Europejskiej i Komisarz Unii ds. Agendy Cyfrowej. Kampania odbędzie się po raz czwarty. Celem tegorocznej edycji jest pokazanie, jak Internet i znajomość nowych technologii pomagają w poszukiwaniu pracy. Akcja wpisuje się tym samym w inicjatywę Komisji Europejskiej „e-Skills for jobs 2014”, służącą zwiększaniu umiejętności cyfrowych potrzebnych we współczesnej gospodarce. Realizuje także cele Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce.
W Polsce kampanię koordynuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI), prowadząca m.in. ogólnopolski Program Rozwoju Bibliotek.
„Tydzień z Internetem” został objęty honorowym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Bronisława Komorowskiego.
Podobnie jak w latach ubiegłych, w kampanię „Tydzień z Internetem” może włączyć się każda instytucja posiadająca komputery z dostępem do Internetu: biblioteka publiczna, szkoła, dom kultury, pracownia komputerowa, organizacja pozarządowa, etc. Wystarczy zarejestrować udział na portalu www.biblioteki.org i w czasie kampanii (24-30 marca 2014) zorganizować spotkanie w oparciu o jeden ze scenariuszy spotkań adresowanych do dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów. Scenariusze, a także wszystkie informacje na temat „Tygodnia z Internetem” można znaleźć na portalu www.biblioteki.org.
Partnerami kampanii są: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, Federacja Inicjatyw Oświatowych, Fundacja Aktywizacja, Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, Orange Polska i Fundacja Orange, Microsoft, UPC Polska.
Kontakt:
Jolanta Jeżowska – koordynatorka kampanii, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego,
e-mail: jolanta.jezowska@frsi.org.pl, tel. kom. 606 498 499.
Małgorzata Dąbrowska – specjalistka ds. komunikacji i rzecznictwa, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, e-mail: malgorzata.dabrowska@frsi.org.pl, tel. 022 579 14 51, tel. kom. 722 002 316.