Centrum Cyfrowe i Google zaprezentowały Katalog Kompetencji Cyfrowych Małych Firm, który ma pomóc firmom określić ich indywidualne potrzeby w zakresie e-umiejętności w powiązaniu z konkretnymi korzyściami, jakie może uzyskać przedsiębiorca.Katalog został opracowany przez Centrum Cyfrowe na podstawie rozmów z przedsiębiorcami z różnych regionów Polski prowadzącymi małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP).
Katalog wyróżnia sześć kluczowych obszarów działania firm w internecie oraz trzy naczelne korzyści, przez pryzmat których przedsiębiorca określa potrzebne mu kompetencje. Wśród kluczowych obszarów wyróżniono: sprzedaż, komunikację i promocję, produkt i usługę, klientów, rynek i konkurencję oraz prowadzenie firmy. Z kolei naczelne korzyści to: oszczędność czasu, oszczędność pieniędzy i wypracowywanie zysków.
W Polsce niezwykle palącym problemem jest niski poziom ucyfrowienia MŚP będących filarem polskiej gospodarki w zakresie nie tylko zatrudnienia, ale także udziału w PKB. 67% wszystkich osób aktywnych zawodowo jest zatrudnionych właśnie w małych firmach, których działalność przekłada się na 50% krajowej wartości dodanej brutto. Pod względem ucyfrowienia przedsiębiorstw Polska zajmuje odległe 26 miejsce w UE (indeks DESI).