Z początkiem listopada wystartowała promocja trzeciej już edycji akcji „Kupuję w Internecie”. To ogólnopolska akcja o charakterze edukacyjnym, która powstała z inicjatywy Izby Gospodarki Elektronicznej. Celem kampanii jest edukacja z zakresu bezpiecznych zakupów oraz pokazanie, że zakupy przez Internet są łatwe, szybkie i wygodne.
Jak podaje raport „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”, 55% polskich internautów to e-konsumenci. Oznacza to, że aż 45% badanych nie posiada jeszcze doświadczenia w zakupach online. To właśnie do tej drugiej grupy skierowane są działania w ramach akcji „Kupuję w Internecie”. Edukacja konsumentów trwa przez cały rok, ale jej punktem kulminacyjnym jest listopad, który jest czasem dokonywania zakupów świątecznych. To również okres, kiedy wielu z nas decyduje się na swoje pierwsze zakupy w sieci.
– Największą wartością akcji „Kupuję w Internecie” jest praktyczna wiedza przekazywana konsumentom, na temat tego, jak zapewnić sobie bezpieczeństwo podczas zakupów online i na co zwracać uwagą przy wyborze sklepu. To niezwykle ważne informacje, których każdy z nas powinien bezwzględnie przestrzegać. – tłumaczy Patrycja Sass – Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, inicjator kampanii.
– Decydując się na zakupy online, zyskujemy możliwość dokładnego przemyślenia swoich wyborów wspólnie z całą rodziną. Możemy w jednej chwili sprawdzić opinie, porównać ceny i znaleźć coś naprawdę wyjątkowego. Wiemy, że zakupy mogą stanowić źródło przyjemności i wielu klientom zależy na mądrych decyzjach. Wiemy także, że komfort, bezpieczeństwo i czas tworzą kategorie ważne w życiu każdego z nas. Razem z Izbą Gospodarki Elektronicznej doceniamy te same wartości, dlatego dołączyliśmy do akcji “Kupuję w Internecie” i przekonujemy, że warto kupować przez Internet! – mówi Łukasz Mazur, właściciel serwisu Wydawajdobrze.com, partner medialny kampanii.
– Zakupy w Internecie są naprawdę bezpieczne, a nawet bezpieczniejsze niż w sklepie stacjonarnym. Mamy bowiem możliwość łatwego sprawdzenia wiarygodności sklepu. Możemy też przeczytać opinie innych osób o zakupach u danego sprzedawcy. Dodatkowo, przysługuje nam prawo odstąpienia od umowy zawartej ze sklepem internetowym. Jeżeli zatem otrzymany towar nam nie odpowiada, to mamy 14 dni, by anulować umowę. Takich możliwości nie dają nam tradycyjne zakupy w sklepie stacjonarnym. – wyjaśnia Witold Chomiczewski, radca prawny i wspólnik w Lubasz i Wspólnicy Kancelarii Radców Prawnych, partner kampanii.
Realizacji kampanii towarzyszy publikacja ciekawych materiałów edukacyjnych – infografik, ulotek, plakatów oraz publikacji „e-Commerce Polska: Co powinien wiedzieć konsument o płatnościach online, by jego zakupy były bezpieczne?”. Za ich pomocą użytkownik poznaje wszystkie etapy procesu zakupowego od A do Z, otrzymuje też informacje, w jaki sposób zapewnić sobie najwyższy poziom bezpieczeństwa. Jednym z elementów kampanii jest „Dekalog bezpiecznych zakupów online e-Commerce Polska”, który jest doskonałym źródłem wiedzy dla osób chcących rozpocząć swoją przygodę z zakupami w Internecie. Do dyspozycji internautów jest również raport “M-commerce. Kupuję mobilnie” na temat zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Powyższe materiały są ogólnodostępne i każdy może je bezpłatnie pobrać ze strony internetowej www.kupujewinternecie.info.pl.
Patronat honorowy nad akcją „Kupuję w Internecie” objęło Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Minister Gospodarki. Partnerem medialnym kampanii jest portal Wydawajdobrze.com. Projekt realizowany jest również w partnerstwie z takimi firmami jak: Codemedia, Gemius, PayU, Poczta Polska, Przelewy24, Rzetelny Regulamin, Tpay.com, Tradedoubler, Trusted Shops, Usability Lab, Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych. Patronat medialny nad akcją objęły portale: eGospodarka.pl Mensis.pl.
Więcej:
Patrycja Miązek
Izba Gospodarki Elektronicznej
patrycja.miazek@ecommercepolska.pl
M: 500 390 160
O Izbie Gospodarki Elektronicznej
Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie.
Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży e-commerce poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie. Główne cele Izby Gospodarki Elektronicznej to:
- reprezentowanie i wspieranie interesów gospodarczych firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w Izbie,
- rozwój gospodarki w różnych jej branżach w kraju i Europie dzięki wykorzystaniu innowacji technologicznych, informacyjnych i komunikacyjnych (ICT), w tym sieci Internet oraz sprzętu i oprogramowania oraz ich praktycznych zastosowań w prowadzeniu działalności gospodarczej,
- wspieranie przedsiębiorców (zwłaszcza małych i średnich) poprzez dostarczanie wiedzy (know-how) oraz rozwiązań technologicznych,
- wspieranie społeczeństwa w korzystaniu z rozwiązań cyfrowych.