Rada Programowa SPRUC dokonała aktualizacji regulaminu wyróżnienia LISTA 100. Zasadnicze zmiany dotyczą ograniczenia możliwości wielokrotnego wyróżniania tych samych osób, utworzenia kategorii Lista Honorowa dla takich osób oraz umieszczenia klauzuli związanej z unikaniem konfliktu interesów.
Nowy tekst Regulaminu jest tutaj:
Umiejętności cyfrowe są dziś niezbędne dla poprawy jakości życia, rozwoju indywidualnego i rozwoju kraju. Ich poprawa jest wyzwaniem cywilizacyjnym. Działalność na rzecz ich rozwoju zasługuje na najwyższe uznanie, zaś osoby prowadzące ją w wyróżniający się sposób – zasługują na docenienie.
Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych ustanawia wyróżnienie pod nazwą
„LISTA 100”
Regulamin „LISTY 100”
- § 1
- Organizatorem procesu wyboru oraz ogłaszania listy jest Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce, zwane dalej SPRUC.
- Lista wyróżnionych nosi nazwę „Lista 100” osób, które w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce i jest ogłaszana raz do roku podczas dorocznej konferencji „Umiejętności cyfrowe xxxx.pl”.
- Wyróżnienie poprzez umieszczenie na „Liście 100” jest przyznawane osobom indywidualnym za wyróżniającą się działalność na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce w roku poprzedzającym jej ogłoszenie. Wkład ten może się przejawiać m.in., poprzez działalność edukacyjną, popularyzatorską, badawczą, analityczną, organizacyjną, wspieranie rzeczowe i finansowe projektów, opracowywanie polityk publicznych z zakresie rozwoju umiejętności cyfrowych.
§ 2
- Kapituła LISTY 100 przy podejmowaniu decyzji o umieszczeniu kandydata na LIŚCIE będzie kierowała się m.in. przekazanymi przez osobę rekomendującą w zgłoszeniu informacjami takimi jak:
- Działania kandydata z uwzględnieniem ich skali oraz możliwości powielania w innych miejscach i/lub warunkach,
- Wyróżniające cechy działań kandydata oraz wskazaniem zawodowego bądź społecznego charakteru działalności,
- Miejsce prowadzonej działalności (szkoła, biblioteka/ośrodek kultury, wyższa uczelnia, firma, administracja publiczna, inne) wraz z jego lokalizacją,
- Nowatorski charakter działań kandydata zarówno ze względów merytorycznych jak i ze względu na miejsce prowadzonej działalności.
- Kandydatów, mogą zgłaszać partnerzy SPRUC oraz osoby wyróżnione umieszczeniem na „Liście 100” w jej wcześniejszych edycjach.
- Każdy zgłaszający może rekomendować nie więcej niż 3 kandydatury.
- Osoby 3-krotnie wyróżnione umieszczeniem na LIŚCIE 100 zostają wpisane na Honorową LISTĘ 100, która jest corocznie aktualizowana i ogłaszana. Na Honorowej LIŚCIE 100 może znaleźć się więcej niż 100 osób.
- Zgłoszenie następuje na udostępnionym formularzu internetowym
- Osoby zgłaszane muszą wyrazić zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych według udostępnionego oświadczenia.
- §3
- Kapituła „Listy 100” jest powoływana przez Przewodniczącego Rady Programowej SPRUC, który jest przewodniczącym Kapituły
- Kapituła składa się z 5-10 członków.
- Przewodniczący Kapituły wyznacza sekretarza kapituły spośród jej członków.
- Członkiem Kapituły może zostać TYLKO osoba wyróżniona wpisaniem na LISTĘ 100 w jej wcześniejszych edycjach.
- Członkowie Kapituły LISTY 100 i członkowie Rady Programowej SPRUC nie mogą być nominowani ani wpisywani na LISTĘ 100 w czasie pełnienia tych funkcji.
- Członkami Kapituły mogą być osoby wpisane na Honorową LISTĘ 100.
- Przewodniczący Kapituły ogłasza kolejną edycję listy oraz ustala termin nadsyłania kandydatur.
- W sytuacji, gdy po upływie terminu zgłoszeń nie zostanie zebranych 100 kandydatur, Przewodniczący jest upoważniony do skierowania dodatkowych zapytań do członków Kapituły.
- Kapituła podejmuje decyzję w formie uchwały zawierającej listę nazwisk ułożoną w porządku alfabetycznym, przy czym przy podejmowaniu decyzji kapituła będzie dążyła do umieszczenia na „Liście 100” jak największej liczby osób wyróżnianych po raz pierwszy.
- Każda kolejno tworzona lista powinna obejmować nie więcej niż 30% osób wyróżnionych w poprzednich latach.
- Kapituła w swoich pracach kieruje się zasadą unikania konfliktu interesów, a w przypadku jego wystąpienia podlega on zgłoszeniu członkom Kapituły i wyłączeniu się zainteresowanego członka z udziału w podejmowaniu decyzji w takim przypadku.
- § 4
- Regulamin zgłoszeń i wyboru kandydatów do „Listy 100” jest umieszczony na stronie internetowej SPRUC.