Celem akcji jest promocja legalnej dystrybucji treści wideo w internecie i pomoc internautom w identyfikacji bezpiecznych i licencjonowanych serwisów udostępniających m.in. filmy czy programy telewizyjne. Poziom świadomości internautów na temat zgodnych z prawem metod korzystania z treści wideo online jest zatrważająco niski. Z badania przeprowadzonego przez OPI oraz IAB Polska wynika, że 2,4 mln internautów płaci za treści wideo dystrybuowane bez licencji myśląc, że korzystają z legalnego źródła. Akcja „Oglądaj legalne” polega na przyznawaniu znaku jakości serwisom dystrybuującym treści wideo oraz działaniach edukacyjnych skierowanych do internautów i branży reklamy internetowej. Serwisy wnioskujące o przyznanie znaku weryfikowane są m.in. przez dystrybutorów filmowych sprawdzających, czy dane podmioty nie naruszają ich praw autorskich. Wśród zatwierdzonych serwisów są już: cineman.pl, Interia.tv, ipla, Iplex.pl, Kinoplex.pl, vod.onet.pl, wp.tv. Współpracują przy akcji, poza wymienionymi serwisami także: Canal+, IDM Net S.A., Weltbild Polska, Atmedia, IDM.net, ISTV Media Sp. z o.o, Fabryka e-biznesu, MediaCom, Monolith, Viacom, Gutek.
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 2000 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród ponad 200 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. IAB Polska jest czwartym pod względem wielkości IAB na świecie biorąc pod uwagę liczbę członków. W 2012 roku Związek otrzymał nagrodę MIXX Awards Europe dla najlepszego IAB w Europie. www.iab.org.pl Kontakt: |